lørdag 13. desember 2014

Julegavestrikk

Det går i julegaver og bestillinger - som hånd i hanske. Og oppå det igjen strømmer det jo nye ideèr inn i hodet, skulle gjerne ha konet meg selv og startet fabrikk med samlebånd, hehe.

Det har nå blitt litt luer - ja på samlebånd, slik føles det. Har laget et sett til en venninne til jul, med lue, has og pusvanter.

Dette settet er kjappstrikka, passe tykt garn med passe tykke pinner.

Oppskriften får du kjøpt på Epla HER eller Ravelry HER 









Her har jeg brukt Myk fra Sandnes og Air fra Drops - 2 nydelige garnkvaliteter. De er lette, ikke klør de og ikke minst - de er såååååååååååååååå softe og myke mot huden. Mine favoritter sammen med Puno og Cloud. Duskene jeg bruker kan du vaske i maskin på 40 grader. Du får også kjøpt dusker med trykk knapp slik at du kan fjerne de før vask - smak og behag.
Jeg pyntet halsen med 3 knapper - her kan man jo velge selv hvordan man vil ha det, men jeg synes det er fint med litt "stasj" som pynter opp.

Under ser du et utvalg av farger i Air - disse fargene går stort sett igjen i både Myk, Puno og Cloud - dere vil isåfall finne en farge dere liker samme hvilket garn dere går for.
Disse garntypene strikkes fra pinne 5 til 9, så her er det bare  velg hva DERE liker best selv.


Lykke til meg julegave laging eller innkjøp :)

Klem Monica/
Babyzonen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar